Παρασκευή 6 Απριλίου 2012

Θετική αποτίμηση της κριτικής (ακόμα κι όταν έχει τη μορφή κοροϊδίας)

Προχτές πήγα να παίξω μπάσκετ με ένα φίλο. Μετά τα ματσάκια μας και λίγη προπόνηση, κάναμε διαγωνισμό τριπόντων. Ρίχναμε 2 από κάθε (νοητή) θέση της περιφέρειας, σύνολο 10 τρίποντα. Έβαζα 1 ως 3 από τα 10 και μια φορά είχα κάνει ρεκόρ με 4/10. Σε κάποια στιγμή εν τω μεταξύ, είχε έρθει κι ένας Κινέζος στο καλάθι που ήμασταν κι έριχνε κι αυτός. 

Σε ένα μου τρίποντο, γέλασε. Είχε πάει κάπως παράξενα στο καλάθι η μπάλα και λέω "γι' αυτό ήτανε..." 
Σε ένα άλλο που έριξα ξαναγέλασε. Αυτό είχε μπει ταμπλό-μέσα και λέω "γι' αυτό θα 'ναι..."
Σε ένα άλλο που έριξα και δεν είχε τίποτα που να μπορεί να θεωρηθεί (μπασκετικά) αστείο, ξαναγέλασε πολύ πιο έντονα! Μένω κι εγώ κι ο φίλος και τον κοιτάζουμε παραξενεμένοι κι αυτός όλο γελάει και περισσότερο! Του λέω "γιατί γελάς;" με απορία και μια κάποια ενόχληση. Μου λέει "Ρίχνεις με απαίσιο στυλ/τρόπο!" Έμεινα να τον κοιτάζω και σκεφτόμουνα "καλά ρε φίλε σε έβαλα υπεύθυνο να κρίνεις; Και γελάς κιόλας και με κοροϊδεύεις; Παίζω μπάσκετ απ' τα 10 μου χρόνια και θα μου πεις εσύ τώρα αν ρίχνω σωστά ή όχι;"

Μετά σκέφτηκα ότι μπορεί να έχει και δίκιο. Δεν είμαι δα κι ο Τζόρνταν! Και χαμογέλασα. Και του είπα: "τι κάνω λάθος;" Δοκίμασε να μου εξηγήσει τι έκανα κατά την άποψή του λάθος. Και κατάλαβα. 

Στην επόμενη δεκάδα (ο Κινέζος είχε φύγει όμως - κρίμα!), έκανα ρεκόρ με 6 στα 10, έχοντας στο νου συνέχεια τη συμβουλή του Κινέζου! Άμα ρίχνω βολές και βάζω 5/10, νομίζω ότι καταλαβαίνετε πόσο σπουδαίο είναι το 60% στα τρίποντα, για μένα που δεν θεωρήθηκα ποτέ μου σουτέρ. 

Το συμπέρασμα αυτής της ιστορίας για μένα είναι ότι τελικά η κριτική, αλλά ακόμα και το να γελάσει κάποιος μαζί σου και εις βάρος σου, πρέπει να το αντιμετωπίζεις θετικά. Να το περνάς απ' το μυαλό σου και να σκέφτεσαι "λες να έχει δίκαιο;". Συνήθως, εγώ προσωπικά δεν δέχομαι εύκολα την κριτική και μπαίνω σε άμυνα (είμαι και πολύ ισχυρογνώμων) χωρίς να μου περνάει απ' το μυαλό ότι ίσως, έστω σε ένα μικρό ποσοστό, ο άλλος μπορεί να έχει δίκαιο. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου